maandag 11 oktober 2021

Bert en Ernie trekken baantjes

Terwijl ik een beetje zilvershampoo in mijn haar masseer, luister ik onbedoeld naar het gesprek van
twee eveneens grij(n)zende heren, met wie ik samen onder de douche sta. Gewoon in een zwembad hoor, voordat je er iets van denkt. Godzijdank mag het weer: douchen na het baantjes trekken!

Ik hoor de éne man, die Bert blijkt te heten, vragen aan de andere man, die ik met een respectvolle knipoog maar even Ernie noem: 'Ben je een beetje tevreden over jezelf?'.

'Nou, Bert, eigenlijk ben ik vooral tevreden over jou! Jij zwemt een stuk harder dan toen we zijn begonnen met zwemmen. Je wil me zeker inhalen, he?!', hoor ik Ernie met enige verwondering zeggen.

'Een beetje gezonde competitie kan geen kwaad, toch?', hoor ik mezelf hardop inbrengen. Beide heren kijken elkaar en daarna mij lachend aan. Ja, dat herkennen ze wel.

Bert vertelt vervolgens dat zijn conditie inderdaad goed verbetert en dat het helpt dat hij al 15 kilo is afgevallen sinds hij is gaan diëten. Hij valt elke twee maanden maar liefst 5 kilo af en hij hoeft er nog maar 15. Het gaat heel gestaag door, vertelt Bert verder.

Nieuwsgierig vraag ik of hij nog een speciaal dieet volgt?

'Nee hoor, gewoon drie maaltijden per dag, geen tussendoortjes, maar één glaasje wijn per dag en meer bewegen.' Volgens Bert is het allemaal een kwestie van mindset. Tenslotte was hij ook zo in één keer van het roken afgekomen.

Met schuim in ons haar, komen wij tot de conclusie dat er geen ingewikkelde diëten nodig zijn, maar dat het geheime ingrediënt zéker wel een belangrijke smaakmaker is: MindSet!

Helaas kun je dat niet vinden in de schappen van de supermarkten, daar liggen vooral ziekmakende geur-, kleur- en smaakmakers. Gelukkig is het advies van Bert hier gratis aangeboden én mooie bijvangst: er komt geen E-nummer aan te pas.

Zwemgroet van

Gwendolin


www.silent-touch.nl


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten