donderdag 23 juni 2011

Sterke Mannen op de Herenweg Heemstede

Vanuit Heemstede rijd ik al jaren via de Herenweg naar Haarlem en maak dan dankbaar gebruik van de Herenweg. Ondanks het feit dat ik al weken de vooraankondiging over de werkzaamheden langs de weg had gelezen, keek ik toch mooi op mijn neus toen ik op een vroege ochtend in april werd omgeleid omdat de gehele Herenweg opnieuw werd ingericht. Wekenlang was de weg afgesloten voor verkeer  van noord naar zuid. Andersom – van zuid naar noord - was verkeer over de Herenweg gelukkig wel mogelijk. 
Gedurende deze periode heb ik -  en velen met mij natuurlijk - een alternatieve route gevonden via de Heemsteedse Dreef of de Leidsevaart. De laatste afsluiting van dit stuk zou plaatsvinden in het weekend van 17 – 20 juni. Dus op maandagochtend 20 juni jl. haalde ik opgelucht adem: we konden weer rijden. Terwijl ik die ochtend over de Herenweg reed, overviel mij een gevoel van bewondering. Stil werd ik ervan: ‘wat hebben die kerels hard gewerkt’, dacht ik. In een weekend tijd hebben ze de afgesloten helft eventjes afgemaakt, zodat er weer volop gebruik kan worden gemaakt van dit deel van de Herenweg. 
Ik realiseer me dat voordat zo’n herinrichting van start gaat, er BERGEN werk worden verzet..maar ik heb diep respect voor de wijze waarop de handen uit de mouwen zijn gestoken door de mannen (en vrouwen?), die zorgdragen voor de wegbelijning en de verkeersborden, de asfalteerders, de stratenmakers, de verkeersregelaars en iedereen die daar fysiek keihard heeft gewerkt aan een veiliger en mooier stukje Heemstede...kortom de uitvoerende krachten, de Sterke Mannen! Petje af!
Vol vertrouwen naar Fase 2!
Gwendolin van Rooy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten