maandag 10 oktober 2011

MasterPeace

Mijn handen blijven even stil hangen boven het toetsenbord. In afwachting. 'Hoor ik het nu goed?' De klanken van ‘A brand new day’ zwellen aan en vullen langzaam maar zeker de straten van de Vijfhoek in Haarlem, waar ook mijn werk gevestigd zit. Dit nummer uit The Wiz heeft niet alleen magische klanken maar ook een inspirerende tekst, die we uit volle borst graag meezingen!

Everybody be glad
Because the sun is shining just for us
Everybody wake up
Into the morning into happiness
Hello world
It's like a different way of living now
And thank you world
We always knew that we'd be free somehow
In harmony
And show the world that we've got liberty

Goed om op deze 'just another day at the office' even wakker geschud te worden.

Ik zie dat achter de muziekwagen een stoet jonge mensen loopt met gekleurde balonnen in de hand. Nu is dit nummer opbeurend van zichzelf, maar de energie, die deze groep jonge mensen uitstraalt, werkt aanstekelijk. Ik gooi de ramen van mijn kantoor open en adem deze opwekkende energie in! Ik laat mijn werk even mijn werk en mijn werkgever even mijn werkgever en schiet snel mijn jas aan want ik wil niets missen van deze vrolijke optocht. Allemaal blije gezichten en bij navraag blijkt dat het leerlingen van het ECL zijn, die op het Nieuwe Kerksplein hun vredeswensen de lucht zullen laten ingaan.

Een prachtig initiatief van MasterPeace en het ECL met als doel De wereld een beetje beter maken! Daar ben je nooit jong genoeg voor en al helemaal nooit te oud! Ik ga vanavond mijn eigen vredeswens weer de kosmos in gooien!
Meer activiteiten zijn te volgen op www.peacemaster.nl of www.masterpeace.org.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten