woensdag 18 september 2013

Tik tik tik



Het regent pijpestelen..ik weet niet eens wat een pijpesteel is, maar ik weet wel dat het zó hard regent.

Stilletjes zie ik hoe de regen bijna geruisloos vanuit de hemel zijn weg zoekt naar de grond en alles raakt wat er op zijn weg komt..zonder zich te bekommeren waar hij valt, waar hij de grond raakt, waar hij neerdaalt..de regen valt gewoon. Tik tik tik. Op jou, op mij, op mijn ...



neus en op de jouwe...

Regen maakt geen onderscheid tussen het ene grassprietje of het andere. De druppels dalen net zo hard neer op de een als op de ander. De regen regent gewoon. De regen valt gewoon. Zonder zich druk te maken of hij het wel goed doet. Zonder zich af te vragen waarom hij het doet. Zonder er iets voor terug te vragen. Zonder enige verwachting. Elke unieke druppel zijn eigen weg.

We kunnen klagen of lachen, het maakt de regen niets uit. We kunnen mopperen en kreunen, maar er is geen luisterend oor. We kunnen ons beschermen of ons laten overspoelen, maar wat we ook doen: regen komt en regen gaat. Meer niet, maar ook niet minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten