woensdag 12 augustus 2020

Gayatri, heel besmettelijk!!

Jaren geleden ontving ik voor het eerst de woorden van Gayatri mantra. Met klem werd ons verteld dat dit zéker geen liedje was en dat deze mantra tot voor kort uitsluitend in het diepste geheim uitsluitend door geïnitieerde mannen werd gereciteerd. Gayatri zingen was als vloeken in de kerk.

We ontvingen nauwkeurige instructies over intonatie, toonhoogte, snelheid. Alles draaide om finetuning, intuning anders vond de transmissie niet plaats. Ik hoorde destijds dat Gayatri mantra uiteindelijk is vrijgegeven om in de wereld te komen en dat werd vergeleken met een soort ‘schieten met hagel..nooit geschoten altijd mis en op deze manier raakt Gayatri altijd wel iemand!'. Maar zingen … dat was werkelijk 'a bridge too far'

Bijzonder verrast was ik dan ook om overal 'gezongen’ versies van Gayatri mantra te horen, tot en met reggae-versies aan toe. Mijn ene wenkbrauw was nog niet omlaag of de volgende schoot omhoog. Toegewijd om alles te transformen, beukte Gayatri gezongen dan wel gereciteerd recht door mijn weerstand heen. Toch mag gezegd dat het voor mij persoonlijk helder is dat zingen of reciteren een compleet ander effect heeft.

Wereldwijd is Gayatri steeds meer gaan zoemen en via allerlei wegen breekt Gayatri door in het bewustzijn van de mensheid. Het is als een bijzonder gezond virus en we hoeven geen kostbaar vaccin te ontwikkelen. Langzaam maar zeker worden er steeds meer mensen besmet! Heel logisch; tenslotte is het misschien wel het oudste gebed dat wij mensen kennen. Het verwijst naar het universele licht. Het werkt als de stralen van de zon; voedend en leven gevend. 

Zelfs of juist mijn kinderen ontsnappen niet aan Gayatri. Mijn oudste dochter kwam tijdens haar verblijf in de middle of nowhere in Australie, terecht op een farm, waar de boerin een Garden of Eden had gecreëerd en de gehele dag Gayatri mantra zong en reciteerde. 'Mam, die mantra achtervolgt me gewoon hierheen', grapte ze. Tja er is geen ontkomen aan. Mijn jongste dochter viel gisteren even binnen en vertelde lachend dat ze tijdens een vijfdaagse kampeervakantie in Drenthe ook met haar neus in een Gayatri-bijeenkomst was gevallen. 'Mam, ik wist niet wat ik hoorde'.

Ik lach in mijn vuistje natuurlijk. Eens besmet, altijd besmet!

Blije groet,

Gwendolin

PS Er zijn schitterende mensen, bijeenkomsten, plekken waar je je kunt aansluiten voor Gayatri recitatie en chanten. Ik informeer je graag. www.silent-touch.nl

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten