maandag 24 juli 2023

Wat verzamel jij eigenlijk?

Als ik zo om me heen kijk, dan verzamel ik spullen. Soms te veel. Zo verzamel ik schoonmaakflessen, met een voorkeur voor flessen waar nog een bodempje in zit. Ik verzamel graag lege glazen potten, plastic zakjes, elastiekjes, voor hergebruik, maar ook liedjes, gitaarakkoorden, knutselspullen, tekenspullen, maar ook inspirerende teksten, mooie plaatjes, foto's, spirituele beeldjes, met koploper vijf kristallen zwaantjes. Ik verzamel kennelijk nieuwsbrieven, spamberichten en vakantieaanbiedingen, waar ik nooit meer naar kijk. 

Ik verzamel hondenharen, hondenborstels (één is niet genoeg, toch?), hondenkussens (nooit genoeg), hondendekens, hondenriemen, poepzakjes, lege batterijen die ik altijd vergeet weg te gooien, thee, want één smaak is niet genoeg en vijf eigenlijk ook niet. 

Ik verzamel zaadjes van wilde planten, die ik altijd uitstrooi en maar zelden ontspruiten. Ik verzamel ansichtkaarten en mooie inspirerende kaarten, voor elke gelegenheid wel één of twee, want je weet maar nooit. Ik verzamel natuurlijke zeepjes, die ik laat meenemen door lieve vriendinnen en mijn zus. Volgens mijn Google Account verzamel ik foto's; kan wel kloppen overigens, terwijl ik bijna wekelijks van alles digitaal verwijder. O ja...ik verzamel recepten, die ik vaak maar één keer gebruik. 

Ik verzamel boodschappentassen en kleerhangers. Ik verzamel enkele sokken, want bij elke wasbeurt ben ik er altijd wel ééntje kwijt, ik verzamel bikini's, want oude kan ik niet weggooien, ik verzamel prachtige boeken van inspirerende schrijvers. Ik verzamel steentjes, die ik overal vandaan haal en vervolgens weer met een kleine, gekke, lieve, mooie tekening of spreuk weggeef of achterlaat voor een onbekende. Ik verzamel schelpen, voor bij de voordeur en veertjes, die op straat liggen. Ik verzamel TaiChi-lessen van mijn leraar, ik verzamel kleding, want alles komt weer terug in de mode. Ik verzamel matrashoezen in de verkeerde maat. Ik verzamel mooie mantra's, fijne nummers, dansnummers, klassieke nummers in mijn Spotify-account.

Ik verzamel mooie herinneringen, lieve, gekke en ontroerende uitspraken, briefjes en kattenbelletjes van mijn geliefden en van mijn kinderen, ook al zijn ze allang volwassen.  Jeetje, ik verzamel woorden, schrijfsels, briefjes, gedichtjes, namen, herinneringen, glimlachen. 

O ja, en ik verzamel stof. Overigens gratis af te halen.

Dus mocht je iets nodig hebben, laat het me gerust weten, misschien zit er iets voor je bij.

Wat verzamel jij eigenlijk?


www.silent-touch.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten