dinsdag 12 februari 2019

Veggie Receppie: omelet van spinazie

Onlangs was ik voor een opleiding een weekend weg en mijn man had voor zichzelf als lunch een heerlijke burger bedacht. Meestal kook ik en dan is het toch meestal vegetarisch dus dit was een uitgelezen moment. Halverwege het weekend hadden we even telefonisch contact en mijn man vertelt dat toen hij de burger helemaal had bereid, krokant gebakken, uitje erbij, broodje erbij, hij nog iets wilde pakken uit de gang. Toen hij terugkwam, was de burger, inclusief broodje, exclusief de sla en tomaten verdwenen van het aanrecht. Foetsie. Een kort moment sloeg de verbijstering toe totdat hij een diepe zucht hoorde van één van onze harige vrienden. De grootste banjer lag in zijn mandje na te smullen en te likkebaarden van een smakelijk hapje. Twee onschuldige bambi-ogen keken hem verlekkerd aan: '
Baasje, dat was lekker joh!'
.
'Hoe kan ik nu boos worden?' verzucht mijn man aan de telefoon.  Ik lig natuurlijk in een deuk.
'Als ik thuiskom, dan maak ik wel iets lekkers vegetarisch voor je', grap ik terug.
Ik hoor een diepe zucht.

Omelet van spinazie
Kluts 5 eieren en meng er wat geraspte pecorino (Italiaanse schapenkaas) doorheen.
Breng het mengsel op smaak met peper en voeg naar behoefte wat pesto, verse kruiden en/of zongedroogde tomaatjes toe.
Je kunt er ook want snippers gerookte zalm of gebakken champignons aan toevoegen.
Meng vervolgens een paar flinke handen verse spinazie door het eiermengsel. Als je de spinazie eerst even snijdt/hakt dan gaat het mengen makkelijker en je kunt dan ook meer spinazie toevoegen. (Ik hou van veeeeeeeeeel spinazie).
Bak in een grote koekenpan langzaam een uitje en een knoflookje en giet het eier/kaas/spinazie mengsel in de pan. Bak de omelet aan beide zijden lichtbruin.
Als je wil, kun je twee sneetjes rijst/desembrood besmeren met wat bio-mayo en daarop de omelet leggen maar zonder brood is het ook heerlijk.

En natuurlijk: Laat je bord nooit onbewaakt achter. Beware of the dogs!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten