woensdag 7 augustus 2019

ijs-voor-babies-en-oude-mensen

Op kantoor zitten een paar ijsverslaafden. Liefst met zoveel mogelijk kleur-, geur- en smaakstoffen en veel calorieën. Superlekker, ja, maar ik ben niet zo'n ijs-eter en als de mussen dan echt van het dak vallen, dan wil ik nog wel eens een waterijsje pakken. Dus als ze mij vragen of ik er ook een wil, dan antwoord ik steevast en beslist: 'nee, bedankt'.

Om toch niet achter te blijven met de ijs-eet-pret heb ik voor kantoor daarom ook van die 'gezondere' perenijsjes gekocht.

'Ik kan er niets aan doen; ik hou gewoon van die kleine baby-ijsjes', zeg ik tegen één van mijn jongere collega's.

Hij knikt begrijpend en terwijl hij schaterend mijn kamer uit holt, zegt hij:
'ja dat zijn inderdaad ijsjes voor babies en oude mensen'.
 
Daar zit ik dan met mijn mond vol tanden, vast gevroren in ijs-voor-babies-en-oude-mensen.
En bedankt, hè?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten