donderdag 22 december 2022

TimonLive 11 - bijna afscheid nemen

Afgelopen week voelde ik me helemaal niet goed. Bij de dierenarts werd ik goed onderzocht en was ik in de goede en betrouwbare handen van maar liefst vier vrouwen, waaronder mijn eigen vrouwtje. Onder normale omstandigheden, natuurlijk de droom van elke man! Het was alleen niet zo relaxed, hoor, maar ik gaf me er toch volledig aan over en onttrok  me van het geheel door diep in meditatie te gaan. Later hoorde ik vrouwtje bedeesd met de dokter praten; de uitslagen van de tests waren niet zo best. Ik wilde maar één ding: naar huis en in mijn mandje naast mijn Russische vriendinnetje en vooral met rust gelaten worden.

De laatste week ben ik weer wat opgeknapt en eet en drink ik weer wat beter. Kleine rondjes doen me goed maar het liefst slaap ik de hele dag. Ik geef baasje en vrouwtje en alle kinderen in het gezin rustig de tijd om eraan te wennen dat ik al snel over 'the rainbowbridge' zal gaan. Ik hoop dat ze weten wat een fantastisch leven ik heb gehad en nog steeds heb. Met een moeilijke start in een asiel in Polen, ben ik sinds mijn zevende levensjaar alleen maar verwend, geknuffeld, gevoed en ik heb op veel mooie plekjes mogen wandelen. Mijn baasje en vrouwtje hebben goed voor mij gezorgd.

Nu ben ik zestieneneenhalf jaar, een grijze snuit, een manke poot, lekker doof, een stijve rug en nog iets in mijn buik, wat niet zal genezen. 

Het is tijd voor mijn laatste ronde, mijn laatste aai, mijn laatste knuffel.

Tijd voor een laatste foto, een laatste koekje en een laatste ritje in de auto.

Het is tijd voor mijn laatste maaltje, mijn laatste lik en trouwe blik en laatste kenmerkende WHOEHOEHOE!

Het is tijd om te rusten, het is tijd om te gaan.

Maar afscheid nemen, bestaat niet.

Liefde overstijgt alles!

Lieve poot en WHOEHOEHOE

van Timon

 

Met dank aan de lieve mensen van Stichting Vagabond-pets
en de lieve mensen én beste begeleiding van AniCura Hillegom



Meer lezen over mijn leven als Timon met mijn baasjes?

TimonLive 10 - De oude dag

TimonLive 9 - Hondenbaan?

TimonLive 8 - Engeltje op mijn schouder! 

TimonLive 7 - Laten schrikken

TimonLive 6 - Boem is Ho!

TimonLive 5 - Geen Marktplaats voor mij
TimonLive 4 - Mijn Pools vriend
TimonLive 3
TimonLive 2
TimonLive Vriend jij bent nog niet jarig!
TimonLive 1

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten